مصاحبه کاری به انگلیسی میتونه بسیار در روند کاریمون تاثیر داشته باشه. در این مقاله قرار است به تکنیک های افزایش شانس موفقیت در مصاحبه های کاری به انگلیسی بپردازیم. در ابتدا در مورد پیش‌نیاز‌های این نوع مصاحبه‌های کاری صحبت می‌کنیم و سپس روش‌ها و تکنیک‌های کاربردی و عملی برای افزایش شانس موفقیت در مصاحبه های کاری را بررسی می کنیم.

 

3 پیش نیاز اصلی برای شرکت در مصاحبه کاری به انگلیسی

برای شرکت در مصاحبه های کاری به زبان انگلیسی باید 3 پیش نیازی زیر را داشته باشیم که بدون این پیش نیاز ها درخواست مصاحبه استخدام امری بی فایده است.

  1. تسلط به زبان انگلیسی
  2. دانش کافی تخصصی
  3. رزومه حرفه‌ی

 

تسلط به زبان انگلیسی

برای شرکت در مصاحبه کاری به انگلیسی مسلما باید به اندازه کافی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشیم.

اما در اکثر مواقع یکی از شرایط استخدام اعلام شده توسط شرکت‌ها داشتن مدرک زبان است که یکی از معروف ترین مدارک زبان برای مهاجرت و استخدام مدرک IELTS است.

سایر مدارک زبان برای پذیرش مصاحبه کاری عبارتند از :

 

که همانطور که گفته شد در اکثر مواقع باید یکی از این مدارک را داشته باشید و در صورتی که در آگهی استخدام این شرکت ها داشتن مدرک زبان الزامی نبود، کارجو حتما باید در حد استاندارد یکی از مدارک بالا به زبان انگلیسی مسلط باشد و در جلسه مصاحبه بدون مشکل و کاملا روان به زبان انگلیسی صحبت کند.

آگهی استخدام انگلیسی

دانش کافی

داشتن دانش و تجربه کافی یکی دیگر از پیش‌نیاز‌های شرکت در مصاحبه‌های کاری به زبان انگلیسی است.

اگر شما برای شرکت در مصاحبه استخدامی درخواست می‌دهید حتما باید دانش کافی در زمینه شغل درخواستی داشته باشید در غیر این صورت علاوه بر اینکه شما در به احتمال 99 درصد در مصاحبه کاری رد خواهید شد ممکن است دیگه به راحتی نتوانید درخواست مصاحبه استخدام در این شرکت را بدهید.

پس حتما به مهارت‌های مورد نیاز برای شغل درخواستی توجه کنید و درصورتی که مهارت، دانش و تجربه مورد نیاز را ندارید به هیچ عنوان درخواست مصاحبه استخدام ندهید.

مثلا اگر شرکتی آگهی برای استخدام “طراح سایت حرفه‌ای (high level web designer )” ثبت کرده است، شخصی که تازه طراحی سایت را با سایت ساز های آماده شروع کرده نباید درخواست مصاحبه استخدام ارسال کند.

 

رزومه حرفه‌ای

برای هرگونه درخواست مصاحبه استخدام داشتن رزومه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. اما برای پذیرش درخواست مصاحبه، باید رزومه ای حرفه ای و بی نقص داشته باشیم تا درخواست ما قبول شود. زیرا پیش از این که کارجو به جلسه مصاحبه برود، طی چند مرحله رزومه کارجو بررسی میشود و پیش از ورود کارجو به جلسه نیز مسئول مصاحبه، کارجو را بر اساس رزومه، قضاوت و ارزیابی میکند. این موضوع به شدت بر طرز فکر و نحوه برخورد مسئول مصاحبه و شانس استخدام تاثیر گذار است.

رزومه حرفه ای

هرچه از اهمیت رزومه برای افزایش شانس موفقیت در مصاحبه استخدام بگوییم کم است، برای ساختن رزومه خوب میتوانید از سایت‌های رزومه‌ساز کمک بگیرید. اما این سایت ها صرفا به ما کمک میکنند که یک رزومه زیبا داشته باشیم و زیبایی بخشی از یک رزومه حرفه‌ای است.

پس علاوه بر زیبایی، نوشتار رزومه نیز باید کاملا اصولی باشد و متون جذاب و دقیقی در رزومه درج شود.

رزومه ابزار مهمی برای جستجوی شغل شماست زیرا یک یا دو صفحه را ارائه می دهد که در آن می توانید مهارت ها و ویژگی های برتر خود را به نمایش بگذارید. با این حال، رزومه بسیار بیشتر از این است. رزومه ها به کارفرمایان در تصمیم گیری درباره استخدام کمک می کند و به شما کمک می کند اولین مصاحبه خود را انجام دهید. به همین دلیل مهم است که چگونه رزومه خود را ساختار می‌دهید و چه اطلاعاتی را می‌خواهید درج کنید.

 

محتوای رزومه – مواردی که باید در رزومه خود ذکر کنید

حال که به اهمیت رزومه پی بردیم، لازم هست تا به چند نکته اساسی در مورد چگونگی نوشتن رزومه بپردازیم.

مهم‌ترین بخش‌ها برای رزومه عبارتند از:

  • اطلاعات تماس
  • تجربه کاری (و دستاوردها)
  • تحصیلات
  • مهارت‌ها
  • بخش‌های اختیاری – زبان‌ها، انتشارات (مقاله ها و کتاب هایی که منتشر کرده‌ایم)، سرگرمی‌ها و غیره

حال که با پیش‌نیاز‌های ارسال درخواست مصاحبه استخدام آشنا شدیم به سراغ نکات تاثیر‌گذار در جلسه مصاحبه می‌پردازیم.

 

افزایش شانس موفقیت در مصاحبه استخدام به انگلیسی

شما شغل رویایی خود را پیدا کرده‌اید، رزومه خود را به طور خاص برای این نقش آماده کرده‌اید و درخواست خود را ارسال کرده‌اید. خبر عالی: شما به مصاحبه دعوت شده‌اید!

مصاحبه کاری به انگلیسی

هدف یک کارفرما در مصاحبه این است که تصویری دقیق از مهارت‌ها، تجربه، شایستگی‌ها و شخصیت شما بسازد تا تأیید کند که آیا مجموعه مهارت‌های مورد نیاز و تناسب فرهنگی برای کسب‌وکار او را دارید یا خیر. در همین حال، شما در تلاش هستید تا مشخص کنید که آیا آنها و شرکتشان حقوق و مزایای مورد نظر شما را به شما می‌دهند یا خیر.

این واقعیت که شما به این مرحله رسیده‌اید به این معنی است که قبلاً تعدادی از نامزدهای دیگر را شکست داده‌اید. به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید، اعتماد به نفس داشته باشید و مهارت‌های خود را به خوبی ارائه دهید.

 

نحوه عمل در هنگام مصاحبه:

حتما سعی کنید زودتر از موعد مقرر برای جلسه مصاحبه کاری به انگلیسی حضور پیدا کنید. پیش از اینکه وارد جلسه شوید مطالبی که برای ارائه آماده کرده‌اید را با خود مرور کرده و سعی کنید هیجان و استرس خود را کنترل کنید.

 

1. برداشت اولیه و افزایش شانس موفقیت در مصاحبه استخدام

همه ما این کلیشه را شنیده‌ایم که می‌گوید اولین برداشت در عرض 7 ثانیه اول ملاقات با کسی اتفاق می افتد. در حالی که هر فردی به روش های مختلف قضاوت می کند، عنصری از حقیقت در آن وجود دارد. اولین برخورد شما با مصاحبه کننده احتمالاً لحن کل مصاحبه را تعیین می کند و می تواند به طور بالقوه بر نتیجه موفقیت یا عدم موفقیت شما تأثیر بگذارد.

برای افزایش شانس موفقیت در مصاحبه استخدام بهتر است به نکات زیر به دقت توجه کنید:

به گرمی به آنها سلام کنید، تماس چشمی برقرار کنید و مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که لبخند بزنید. نشانه‌های غیرکلامی به اندازه نشانه‌های کلامی مهم هستند و در نحوه برخورد شما حیاتی هستند. اگرچه ممکن است اینها ملاحظات کوچکی به نظر برسند، اما می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند و مطمئناً نباید فراموش شوند.

 

2. درمورد رزومه خود با مصاحبه کننده صحبت کنید

این همیشه اولین مرحله در مصاحبه شما نخواهد بود، اما اغلب مصاحبه‌کنندگان می‌خواهند قبل از اینکه به سؤالات ساختارمندتر مبتنی بر شایستگی بپردازند، درباره تجربه‌تان صحبت کنید. فقط روی جنبه هایی از رزومه خود تمرکز کنید که با نقشی که برای آن مصاحبه می کنید مرتبط است.

در این مرحله در مورد آخرین تجربه‌های خود صحبت کنید و از لحاظ ذهنی لیستی که در ذهن مصاحبه کننده است را یکی یکی تیک بزنید.(این لیست شامل تمام نیاز‌های شرکت برای استخدام شما‌ست. شما با این کار به طور غیر مستقیم مصاحبه کننده القاء میکنید که شما برای این کار مناسب هستید)

 

3. استفاده از روش STAR

هنگام پاسخ دادن به هر سوالی، همیشه به یاد داشته باشید که پاسخ های خود را مختصر و مرتبط نگه دارید. مطمئن شوید که خود و توانایی‌هایتان را با استفاده از نمونه کارهای مختلفی که جنبه های مختلف تجربه شما را منعکس می کند، ارائه می‌دهید.

star در مصاحبه کاری به انگلیسی

 

 

بهترین راه برای ساختاربندی پاسخ های خود استفاده از روش STAR است:

Situation (وضعیت) S : اشاره به چالش یا موقعیتی که قبلا در آن قرار گرفته اید.

Task (وظیفه) T : وظیفه شما چه بود؟ و در آن شرایط به چه چیزی نیاز داشتید؟

Action (اقدام) A : چه اقدامی برای موفقیت انجام دادید؟

Results (نتایج) R : چه نتایجی برای خود و آن کسب و کار به ارمغان آوردید؟

4. چند سوال برای مصاحبه کننده آماده کنید

برای افزایش شانس موفقیت در مصاحبه استخدام باید حداقل به 3 سوالی فکر کنید که می خواهید در پایان مصاحبه از مصاحبه کننده بپرسید. این فرصتی است که واقعاً با جزئیات شرکت و همچنین خود شغل و فرصت‌های پیشرفتی که ارائه می‌دهد آشنا شوید.

این شرکت در چند سال گذشته چگونه پیشرفت کرده است؟
رقبای اصلی شرکت چه کسانی هستند؟
ساختار گزارش دهی در بخش چگونه است و به چه کسی گزارش خواهم داد؟
با چند نفر در بخش کار خواهم کرد؟
اگر من موفق بودم و با فرض اینکه خودم را در این موقعیت ثابت کرده بودم، در چند سال آینده فرصت پیشرفت برای من چقدر خواهد بود؟

البته حقوق می تواند نقش مهمی در پذیرش یک شغل داشته باشد. با این حال، مصاحبه بهترین زمان برای بحث در مورد حقوق نیست. اما میتوانید پیش از درخواست مصاحبه حقوق های مشابه با شغل درخواستی را در سایت ها و مراجع معتبر مانند indeed، بررسی کنید.

 

5. بهترین راه برای پایان دادن به مصاحبه

همیشه باید مصاحبه را با پرسیدن اینکه آیا مصاحبه‌کننده در مورد شما ابهامی دارد یا خیر، ببندید. این یک فرصت عالی برای غلبه بر هرگونه اعتراض اولیه است و نشان دهنده اعتماد و علاقه شما به شغل است. وقتی مصاحبه به پایان می‌رسد، قبل از خداحافظی از مصاحبه‌کننده برای وقت گذاشتن برای مصاحبه با شما تشکر کنید.

پس از مصاحبه، ضروری است که با مشاور استخدام خود تماس بگیرید (اگر از آژانس کاریابی استفاده می کنید) و بازخورد خود را ارائه دهید. یکی از مهمترین جنبه‌های یادگیری مصاحبه، بازخوردی است که از مشاور استخدام خود پس از صحبت با کارفرمای احتمالی خود دریافت می‌کنید. چه مثبت باشد چه منفی، ضروری است که آن را در نظر بگیرید و برای مصاحبه‌های بعدی در نظر بگیرید.

 

سایر نکات برای افزایش شانس موفقیت در مصاحبه کاری به انگلیسی :

1 . فن بیان

قبل از هرچیزی حتما با تمرینات مختلف فن بیان خود را تقویت کنید زیرا بعد از رزومه، فن بیان است که موقیت شغلی را برای ما فرآهم میکند و در جلسه مصاحبه کاری به انگلیسی همه چیز را تعیین میکند.

2 . پوشش مناسب

خیلی مهم است که بدانید یکی از مواردی که به شدت بر روند مصاحبه تاثیر میگذارد و ذهنیت اولیه مصاحبه کننده را تحت تاثیر می گذار پوشش و ظاهر مناسب است که میتواند تا 30 درصد شانس ما را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد